Mahjong pro pět hráčů
123. Pokud se hry chce účastnit pět lidí, je nutné, aby každý štych jeden z nich vynechal. Takovému hráči se říká snílek.
124. Během výběru židlí (pravidlo 15) se k větrům přimíchá červený drak. Hráč, který si ho vylosuje, bude snílkem v prvním kole.
125. Když východ ztratí svůj titul (pravidlo 11), opustí stůl a stane se snílkem. Jih se stane východem, západ jihem, sever západem a dosavadní snílek severem. U stolu obsadí místo opuštěné dosavadním východem.
126. Kolo končí, když hráč, který začínal jako snílek, ztratí titul východu.
127. Snílek se nijak neúčastní hry, bodování ani vyrovnání v daném štychu.
128. Ve všech ostatních ohledech hra pokračuje jako při hře čtyř hráčů.
Poznámka 1: Protože mahjong je přirozeně hra pro čtyři, všechny verze pro jiné počty jsou pouze improvizované výtvory. Existuje několik alternativních metod, ale o žádné z nich se nedá říct, že by byla pravější a původnější než ostatní. Verze uvedená v těchto pravidlech se snaží omezit na minimum odchylky od hry pro čtyři. Číňané nicméně při hře v pěti obměňují základní pravidla více: celá hra u nich sestává z pěti kol, kvůli symetrii. Poslední kolo se nazývá kolo středu, v němž místo větru “převažuje” červený drak (proto jsou také kameny červeného draka označeny znakem pro střed, čung (zh?ng). Ve středovém kole je tedy pár červených draků hodnocen 4 body a sada červených draků hráči přinese dvě zdvojení místo jednoho.
Poznámka 2: Ve hře pěti hráčů je také čínským zvykem, že na konci každého štychu (kromě remíz, kdy se nekoná vyrovnání) každý ze tří poražených, po vyrovnání s vítězem a mezi sebou, zaplatí snílkovi 2 body, vynásobené tolika zdvojeními, kolik jich měl ve své ruce vítěz; limitní ruka se považuje za ekvivalent šesti zdvojení. Jeli mezi poraženými východ, zaplatí dvakrát jako obvykle. Snílek neplatí nikomu nic. Hráči mohou přijmout tuto praxi, pokud se na ní dohodnou před začátkem hry.